before fullstop

takziah , sebab jiwa kau mati .

setiap hari adalah seperti hari terakhir aku hidup , setiap kali kesalahan dilakukan kekesalan pasti terpalit . pipi rasa panas , menyesall . perjalanan hidup semakin pantas , tapi pergerakkan dari aku adalah paling perlahan sumpah tekanan . kadang aku kata ' apa guna hidup kalau ini sahaja yg mampu ' , ' eh , kenapa aku sahaja yg dipersalahkan ' , ' eh , salah aku lagi kah ? ' , ' ya Allah , biar aku mati dalam keadaan yg tidak mengaibkan , atas semuanya ' .

makin lama hidup , makin banyak dugaan yg mendatang . satu lepas datang lagi . . kekadang rasa fedup rasa malas nak diambil kira . tapi itu semua akan menambahkan lagi . jadi sekarang rentak diikut sahaja .

bersyukur dengan segala kekurangan dan juga kelebihan , ada hikmah semuanya itu . selalu pesan dekat diri sendiri jangan cepat melatah . banyak bersabar . kuatkan hati .tak semuanya indah . mungkin ini adalah masa kepayahan aku .

redha dengan semua , setiap malam adalah saat aku untuk mengingatkan sesuatu yg jauh dan yg dekat . semoga semuanya dalam keadaan yg baik . jika satu saat semuanya berhenti , hentikan aku pada saat aku sedang tersenyum melihat sesuatu tanpa rasa sedikit pun tidak bahagia .

berpesan dengan diri supaya rasa besyukur dengan segalanya yg aku ada sekarang . .

tolong bangkitkan jiwa yg dah mati ini , jiwa yg dibasahi air mata kepayahan , kesunyian , kerisauan dan segala ketidak bahagiaan . sebelum mata tertutup , mulut terkatup dan semuanya FULLSTOP .